Lista: 10 tärkeintä askartelutarvikettani

Askartelutarvikkeet


Olen huomannut omissa askarteluissani, että tekeminen sujuu parhaiten ja helpoiten tietyillä lempitarvikkeilla. Jokaisella askartelijalla on omanlaisensa kokoelma lempijuttuja. Tässä tulee lista kymmenestä askarteluasiasta, joita ilman en haluaisi olla!


1. Ompelukone

Tykkään lisäillä ompeleita useimpiin skräppisivuihini. Usein ompeleet kiertävät sivun reunaa, joskus kiinnitän niillä koristeita. Ompeleet tuovat kivan pienen lisän sivun tekstuuriin!

2. Kuviopaperit

Näitä minulla on kotona ihan liikaakin! Pidän kuviopapereista kamalasti ja ne ovat luonnollisesti myös tärkeä osa askarteluja taustapaperina sekä myös kerroksissa ja koristeissa.

3. Maskit

Teen paljon työtä skräppisivun taustaa ajatellen. Maskien avulla saan mukavia kuvioita taustaan musteita ja maaleja käyttäen.

4. Maalit ja "mömmöt"

Käytän paljon akryylimaaleja, gessoa sekä tekstuuripastaa (englanniksi texture paste tai structure paste) tuomaan lisäväriä, korostamaan yksityiskohtia ja luomaan taustaa.

5. Sakset ja liima

Minulla on pienet, terävät sakset, jotka ostin aloitellessani skräppäysharrastusta vuonna 2006. Nämä sakset ovat edelleen erittäin tärkeät ja erittäin hyvät! Muistan ajatelleeni saksia ostaessani, että ovatpa kalliit (£5 Englannissa, eli n. 6e), mutta enpä tiennyt kuinka paljon tulisin niitä käyttämään tulevina vuosina! Liimasuosikkini on Tombown askarteluliima, joka on nopeasti kuivuvaa ja luotettavaa.

6. Leimat

Olen iloinen siitä, että olen oppinut käyttämään leimasimia omalla tavallani. Nykyään käytän leimoja jokaisessa skräppisivussani tavalla tai toisella, yleensä taustaa tehdessä. Suosin siis nk. taustaleimasimia, enkä osaa ollenkaan hyödyntää väritystä vaativia leimoja!

 

7. Leimanpuhdistaja

Leimasimia käyttäessäni eräs tärkeä apuväline on leimanpuhdistaja (Stampin' Up:in Stampin' Scrub), jonka avulla leimat puhdistuvat perusteellisesti ja silmänräpäyksessä. 


8. Musteet, suihkeet ja Ecoline-vesiväri

Näillä väriaineilla saa luotua skräppisivun värimaailman. Suurin osa musteistani on Stampin' Upin musteita. Stazonin musteet ovat tarpeen silloin kun leimaan esim. kalvolle tai käytän suihkeita tai vesivärejä leimatun alueen päälle. Mustesuihkeita minulla on useita eri sävyjä kuten myös nestemäistä vesiväriä Ecolinea.


9. Kuumailmapuhallin

Tämä apuväline on korvaamaton apu kun halutaan nopeuttaa tekemistä ja säästää aikaa! Kursseja opettaessani kuumailmapuhaltimet mahdollistavat monien "märkien" aineiden käytön kurssitöissä, sillä kuivumisajaksi puhallinta käytettäessä tulee vain murto-osa normaalista kuivumisajasta. Kotona askarrellessani puhallin hurisee vähän väliä kuivatellessani milloin mustetta, milloin maalia.

10. Veitsi, viivotin ja leikkausalusta

Minulla ei ole ikinä ollut minkäänlaista paperileikkuria, vaan alusta asti olen käyttänyt leikkausalustaa sekä veistä ja metalliviivotinta. Nämä välineet toimivat minulla erittäin hyvin enkä tarvitse muunlaisia leikkureita. Askartelupöydälläni on iso A2-kokoinen leikkausalusta, jonka päällä leikkaan ja askartelen. Lisäksi minulla on A3-kokoinen alusta mukaan otettavaksi tapahtumiin sekä kuvassa näkyvä minialusta.

Tältä näyttää minun listani tällä hetkellä. Lista tietenkin elää omien mieltymysten ja trendien muuttuessa ja onkin hauskaa listata tämän hetkiset suosikit ja katsella listaa parin vuoden kuluttua! Miltä näyttää sinun listasi? Kerro komenttiosiossa!

Terveisin, Linda






Ei kommentteja

Kiitos viestistäsi!