Paperilla-tiimi esittäytyy: Siiri, Kaisa, Miia, Sanna L. ja Minna

Hei!
Tällä viikolla olemme esitelleet sinulle jo melkein koko tiimiin - nyt on vuorossa esittelysarjan viimeinen osa. Tänään tutustut Siiriin, Kaisaan ja Miiaan sekä Paperillassa keväällä pariin kertaan vierailevaan Sannaan. Viimeinen esiteltävä tuskin esittelyä kaipaisikaan - painettua Paperillaa lukeneet tuntevat sen päätoimittajan, Minnan:






Olen Siiri, superinnokas tekemään erilaisia käsitöitä, mutta erityisen paljon rakastan paperiaskartelua. Korttiaskartelu on vienyt minut ihan mukanaan ja se on pysynyt lempipuuhanani jo kymmenisen vuoden ajan. Korttini ovat usein hyvin värikkäitä, koska rakastan värejä. Joskus tekovaiheessa tuntuu, että korttini meinaa jäädä liian mustavalkoiseksi ja siihen on pakko lisätä edes muutama värikäs paljetti tai glitterliimaa. Käsityöblogistani löytyy enimmäkseen paperiaskartelua, mutta innostun tekemään välillä muutakin kuten koruja massasta tai virkkausta. Olen myös Instagramissa.

Olen jäänyt askarteluun ihan koukkuun! Huomaan, että saan vieroitusoireita, jos en pääse muovailemaan massaa tai leikkaamaan paperia. Ideoitakin ropsahtelee koko ajan - olisikin vain tarpeeksi aikaa toteuttaa ne kaikki! Ideoita käyn myös hakemassa esimerkiksi Pinterestistä, jos on luovuusjumi. Sieltä voi löytää hienoja juttuja, joita voi sitten työstää omannäköisiksi.

Käsityöt ja muunlainen luova tekeminen ovat minulle terapiaa, koska silloin voin hetkeksi unohtaa arjen tai työt ja keskittyä käsillä tekemiseen ja tuottamaan jotain kaunista tai hauskaa. Käsitöiden lisäksi harrastan valokuvausta ja flamencoa - molemmat luovia harrastuksia, joista pidän kovasti. Näistä kolmesta harrastuksesta en luovu koskaan!

Terveisin Siiri





Olen Kaisa, kolmekymppinen askartelija Jokelasta. Olen tykännyt aina askartelusta ja käsitöistä, mutta 2011 syksyllä hurahdin totaalisesti kortteiluun. Tuolloin aloitin myös oman blogini Kaisa värkkää kirjoittamisen. Nykyään miellän itseni enemmän skräppääjäksi, se maailma on vienyt minut mennessään. Teen eniten perinteisiä 12 x 12 tuuman leiskoja, mutta teen myös minialbumeita ja tauluja enemmän kuin mielelläni.

Tyyliäni voisin kuvailla selkeäksi ja yksinkertaiseksi maustettuna jollain jujulla. Lempitekniikkaani on mixed media - eli kaikkea vähän sekaisin mutta sopivassa suhteessa. Rakastan sotkea sormet maaleihin, musteisiin ja erilaisiin ''mömmöihin''. Kaapista löytyy maaleja, mustesuihkeita, gelatokset, PanPastelleja ja parikin GelliPlatea. Vaikka rakastankin sotkemista, joskus tykkään tehdä myös pelkistettyjä töitä käyttäen valmiita kuviopapereita ja koristeita. Töistäni löytyy usein myös jotain kierrätettyä, kuten nappeja tai kirpparilta haalittuja pitsejä. Romanttisia ja runsaita kukkarykelmiä ei yleensä töistäni löydy, en vain osaa tehdä sellaisia.

Toivon kovasti, että onnistuisin inspiroimaan sinua skräppäyksen ja askartelun maailmassa. Jos siinä onnistun, olen hyvin iloinen! 
Hyvää alkavaa vuotta!

Terveisin Kaisa





Miia täällä hei! Onnistumisen into ja tekemisen ilo, ne molemmat kuvaavat minua. Olen Kanivinossa-blogin äiti. Kirjoittelen Kanivinossa-blogissani arjen tiimellyksessä lähinnä erilaisista DIY-jutuista, jotka useimmiten liittyvät kodin sisustamiseen. Innostun herkästi kaikesta uudesta, se näkyy myös töissäni.

Oma lempitekniikkani on kankaanpaino, mutta olen antanut paperille mahdollisuuden, ja kuin huomaamatta paperista onkin tullut minulle salarakas.

Voit seurata minua blogini, Facebookin, Instagramin sekä Pinterestin kautta.

Terveisin Miia






Hei! Olen Sanna, nelikymppinen paperiaskarteluun hurahtanut nainen. Teen pääasiassa skräppisivuja ja kortteja, mutta viime aikoina myös jonkun verran muitakin projekteja. Asun mieheni ja kahden lapseni kanssa Itävallassa, Wienin kulmalla.

Tutustuin skräppäilyyn noin kahdeksan vuotta sitten, kun ystäväni kutsui minut paperiaskartelun suoramarkkinointifirman kotikutsuille. Olin jo nuoresta asti tykkännyt piirtää ja sökertää kaikenlaista paperista ja kirjoituspöydän laatikot olivat jo silloin täynnä "taideteoksiani". Valokuva-albumien koristelua olin myös harrastanut jo pidempään - nyt tälle harrastukselle löytyi ihan oikea nimi ja siitä lähtien olen ollut virallisesti koukussa.

Skräppäily alkoi klassisesti vauva-albumien teosta, mutta nykyään dokumentoin arkea, ajatuksiani, perhe-elämää, omaa elämää ja ihan vain tuntemuksia skräppisivuille. Teen myös paljon kortteja ja silloin tällöin minialbumeita sekä muunlaisia töitä. Tällä hetkellä minua kiinnostaa erilaisilla aineilla luominen (mixed media). Innostun myös leimailusta, mutta söpöt leimakuvat ja niiden värittäminen eivät ole minun juttuni – ehkä siksi, että en ole niin taitava värittelijä. Vahvojen värien käyttö on myös lähellä sydäntä. Ihailen hempeitä ja pastellin sävyisiä toisten tekemiä töitä, mutta päädyn itse usein käyttämään vahvoja värejä.  
Tyylini on muuttunut vuosien varrella kovasti, mutta innostus on pysynyt yhtä suurena koko ajan. Harrastuksen kautta olen myös tutustunut uusiin ihaniin ihmisiin ja ystäväpiiriin on kertynyt paljon samanhenkisiä ihmisiä. Kansainvälisten, samanhenkisten ihmisten löytäminen tämän harrastuksen kautta on mahtava rikkaus! 

Löydät töitäni Flickr-sivustoltani, Facebookista, Instagramista ja blogistani. Teen myös kaikenlaisia skräppäilyyn liittyviä videoita, jotka löytyvät YouTube kanavaltani.

Terveisin Sanna





Hei, olen Minna, reilu kolmekymppinen askartelija. Skräppäyksen löysin vuonna 2007 ja sen jälkeen se on kuulunut tärkeänä osana elämääni. Skräppäys yhdistää rakkauteni valokuvaukseen, taiteelliseen itseilmaisuun ja muistojen taltiointiin.

Blogini osoite on: http://kuitetekee.blogspot.fi. Minua voi seurata myös Instagrammissa http://instagram.com/minnispinnis ja Pinterestissä http://www.pinterest.com/minnisemmo/

Tykkään kokeilla kaikkea uutta, erityisesti erilaisia tekniikoita, mutta toisaalta nautin välillä vain kauniiden valmiiden elementtien yhdistelystä. Vapaus mennä fiiliksen mukana on minulle tärkeintä!

Askartelun iloa!
toivoo Minna 




Tästä käynnistyy hieno Paperilla-vuosi, täynnä ideoita ja inspiraatiota juuri sinulle! Tervetuloa mukaan!
t. Paperilla-emäntänne Elina

Ei kommentteja

Kiitos viestistäsi!